Informacje ogólne:
“James Travelbot”, to nasz Facebookowy bot, który pomoże Wam we Współpracy z klientami. Jest on najnowszym rozwiązaniem opracowanym przez MerlinX, które z niebywałą dumą Wam prezentujemy. Niezwykle istotnym elementem podczas prac nad tym projektem było dla nas stworzenie narzędzia, które pozwoli odciążyć Was jako Agentów, poprzez “zatrudnienie” w Waszej firmie wirtualnego asystenta – chatbota, który będzie wspierał Was i Wasz biznes.
Motywowani celem odciążenia Was w codziennej pracy, stworzyliśmy “Jamesa Travelbota”, bota który potrafi korespondować z Waszymi Klientami oraz wyszukiwać i przygotowywać oferty o zadanych przez klienta parametrach. Instalowany jest on na Messengerze podłączonym do Waszego biznesowego fanpage’a na Facebooku. Pozwala to działać naszemu botowi na największym komunikatorze w Polsce, z którego codziennie korzysta ponad 13 milionów osób!
Teraz sprawdźmy jak wygląda to w praktyce:
- Klient pisze do Was na skrzynkę Fanpage’a na messengerze biznesowym.
- Bot przedstawia się w imieniu biura i proponuje rozpoczęcie wyszukiwania wycieczki.
- Za pomocą kilku pytań Bot zbiera informacje o oczekiwaniach/preferencjach Klienta i uwzględnia je przy przeszukiwaniu ofert,
- które następnie prezentuje pod postacią “top ofert” lub “wszystkich dostępnych destynacji”.
- podczas całej tej “rozmowy” Klient może w każdym momencie nacisnąć przycisk “czatuj z Doradcą” – wówczas cała dotychczasowa rozmowa zostanie przekierowana do Agenta i będzie On mógł odpisać Klientowi bezpośrednio.
- Agent może również z powrotem oddać rozmowę do Bota za pomocą panelu skrzynki odbiorczej Facebook Messenger Biznes
- sam Klient może również anulować rozmowę z Agentem i powrócić do czatowania z Botem.
- każdy cykl rozmowy z Botem kończy się otrzymaniem prezentacji ofert oraz możliwością jej rezerwacji po przekierowaniu na stronę Agenta utworzoną w Vacations CMS
Co chatbot daje Agentowi:
- Coraz więcej Klientów biur podróży kontaktuje się z biurami podróży za pomocą aplikacji messenger, dzięki chatbotowi możecie obsłużyć więcej Klientów na Facebooku Biznes
- Klienci kontaktując się z Wami oczekują natychmiastowych reakcji / odpowiedzi co zapewnia Wam Bot, który w przeciwieństwie do człowieka nie potrzebuje nawet chwili przerwy.
- Facebook prowadzi ranking każdego fanpage’a według szybkości odpowiedzi, dzięki naszemu botowi Wasza ocena szybkości odpowiedzi na messengerze wzrasta do maksymalnej wartości i jest określona jako “zwykle odpowiada natychmiast”, co oznacza znakomitą ocenę na Facebooku i bardzo dobry kontakt z klientem.
- W przypadku gdy Klient zażyczy sobie rozmowy z agentem, ten otrzymuje natychmiast powiadomienie – jeżeli ma zainstalowaną aplikację menedżer stron na smartfonie takie powiadomienie przychodzi natychmiast.
- Zawsze, w każdym momencie, możecie włączyć lub wyłączyć Bota.
- Chatbot pomoże Wam na co dzień w rutynowych zadaniach. Starając się komunikować z klientem w sposób jak najbardziej ludzki, symulując zachowanie człowieka.