MerlinX

Najczęściej zadawane pytania 

1. Jakich touroperatorów oraz jakich dostawców można rezerwować i wyszukiwać w systemie rezerwacyjnym MerlinX? 

Rezerwować można prawie wszystkich touroperatorów dostępnych na polskim rynku. Dodatkową opcją jest rezerwacja samolotów i hoteli od rożnych dostawców.

2. Czy MerlinX jest prawdziwym system Online i czy pracuje w czasie rzeczywistym? 

Wszystkie rezerwacje są dokonywane w czasie rzeczywistym. System MerlinX jest budowany i odświeżany co kilka minut oraz bazuje na „systemie cashowym”, dzięki czemu bardzo szybko można wyszukać z około 500 mln ofert tę najkorzystniejszą. Nie ma takiej możliwości, żeby potwierdzone rezerwacje nie doszły do skutku. 

3. W MerlinX jest zbyt wielu touroperatorów, którzy we współpracy z mniejszą ilością organizatorów imprez turystycznych przeszkadzają w wyszukiwaniu ofert. Jak sobie poradzić z tym problemem?

Posiadając status administratora w zakładce „Admin” można włączać i wyłączać touroperatorów, z którymi prowadzi się współpracę. 

4. Czy można ograniczyć poszczególne funkcje dla użytkowników (ekspedientów)?

Zakładka „Admin” umożliwia nadawanie praw „per expedient” (pracownik) oraz ograniczanie praw np. stażystom, którzy mogą jedynie wyszukiwać oferty. 

5. Co zrobić, jeżeli znajdzie się ofertę touroperatora i sprawdzi jej dostępność, ale nie można dokonać rezerwacji?

W takim przypadku należy zadzwonić do działu Helpdesk. Najprawdopodobniej Agent nie został uaktywniony. Problemem po zgłoszeniu od razu zajmie się Support. 

6. Co zrobić kiedy MerlinX odpowiada powoli, strony budują się bardzo wolno i zanim coś się wyświetli mija kilka sekund?

Normalne MerlinX odpowiada bardzo szybko, gdyż stosujemy najnowszą technologię MDS. W takim przypadku należy sprawdzić czy łącza internetowe działają prawidłowo, zobaczyć czy inne strony odpowiadają, ewentualnie uruchomić program antywirusowy i powrócić do strony MerlinX. 

7. Dlaczego niektóre hotele w systemie MerlinX nazywają się inaczej niż na stronie touroperatora?

MerlinX korzysta z ogólnego nazewnictwa w taki sposób, żeby każdy hotel miał taką samą nazwę, co znacznie ułatwia wyszukiwanie ofert i porównywanie cen. 

8. Dlaczego przy niektórych ofertach brakuje obrazków i opisów?

Niestety zdarza się to bardzo często ponieważ zbyt wielu touroperatorów nadal nie traktuje zdjęć i tekstów jako ważnej części swojego produktu. MerlinX Team nie może i nie jest w stanie sam dodać zdjęć i opisów, które są przedstawieniem oferty oraz ważnym dowodem w przypadku ewentualnej reklamacji. Najlepiej sprzedawać wyłącznie oferty, które mają opisy i zdjęcia. 

9. Jak dodać oferty do obejrzanych, jak robić ofertówki i jak dodać do Facebook’a?

Na liście ofert przypisanej do wybranego obiektu znajduje się przycisk „dodaj do obejrzanych” uruchamiający funkcję odpowiedzialną za możliwość porównania ofert, przygotowania zestawienia w formacie PDF, wydrukowania dla klienta, wyselekcjonowania oferty na witrynę oraz skomponowania własnego wyglądu ofert spośród wielu dostępnych szablonów. Dostępna jest również opcja „Poleć na Facebook’u” zawierająca „Listę hoteli do prezentacji” dotyczących konkretnego operatora i hotelu. Link z ofertą można jednym kliknięciem przenieść do portalu Facebook na tablicę agenta lub umieścić na tablicy jego znajomego. 

10. Dlaczego niektóre oferty mają dostępną funkcję „Opcji” a inne nie, a sama „Opcja” różnie działa?
To zależy od tego jaką ofertę przedstawia dany operator. Dostępność i długość „Opcji” uzależniona jest zazwyczaj od okresu jaki dzieli nas od rezerwowanego terminu wycieczki. Ponadto należy pamiętać, że „Opcje” u niektórych operatorów (TUI, Neckermann) zamieniają się w rezerwacje stałe – jeśli agent sam ich nie skasuje. 

11. Z czego wynikają błędy w cenach?
MerlinX nie wprowadza ofert do systemu, system je tylko zaciąga i prezentuje. Jeżeli cena jest za niska należy ten fakt zgłosić do Supportu. Takie oferty można szybko usunąć. 

12. Dlaczego brakuje oferty lub oferta jest niedostępna? 
Zazwyczaj zależy to od częstotliwości dostarczania ofert. Każdy operator w zależności od swoich możliwości technicznych wysyła oferty do MerlinX. System rezerwacyjny w oparciu o rewolucyjną technologię MDS może odbierać oferty na bieżąco. 

13. Jak wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki internetowej? 
Pamięć podręczną zależnie od przeglądarki można wyczyścić w następujący sposób:

Internet Explorer:
Należy kolejno:Na pasku menu programu Internet Explorer kliknąć pozycję „Narzędzia”.Wybrać pozycję „Opcje internetowe”.Kliknąć kartę „Ogólne”.W części „Tymczasowe pliki internetowe” kliknąć przycisk „Usuń pliki”. Jeśli problem nie został zlikwidowany, należy powtórzyć powyższe czynności i uruchomić ponownie komputer.

Firefox:
Należy kolejno:Na pasku menu programu Firefox kliknąć pozycję „Edycja”.W menu „Edycja” wybrać pozycję „Preferencje”. Rozwinąć menu „Zaawansowane”, klikając znak „plusa”. Kliknąć pozycję „Pamięć podręczna”. Kliknąć przycisk „Wyczyść pamięć podręczną”. 

Chrome:
Należy kolejno:Kliknąć ikonę „Narzędzia” na pasku narzędzi przeglądarki.Wybrać pozycję „Narzędzia”.Wybrać pozycję „Wyczyść dane przeglądarki”.W wyświetlonym oknie dialogowym zaznaczyć pola wyboru przy rodzajach informacji, które chce się usunąć.Za pomocą menu na górze przeglądarki wybrać ilość danych do usunięcia. Aby usunąć wszystko, wybrać początek linii czasowej.Kliknąć pozycję „Wyczyść dane przeglądarki”.

Opera:
Należy kolejno:W pasku menu przeglądarki Opera kliknąć pozycję „Edycja”.W menu „Plik” wybrać pozycję „Preferencje”.Kliknąć menu „Historia i pamięć podręczna”.Kliknąć pozycję „Pamięć podręczna”.Kliknąć przycisk OK, aby zamknąć okno „Preferences” (Preferences).Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie pomocy przeglądarki Opera dotyczącej pamięci podręcznej.Źródło:http://www.java.com/pl/download/help/webcache.xml

Informacje dotyczą platformy: Windows 7, Vista, Windows XP, Windows 2000, Windows 2003.

Przeglądarki: Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera 

14. Na komputerze występuje problem z wydrukiem PDF. Co zrobić aby poprawnie wyświetlał się plik PDF?
Należy sprawdzić czy poprawnie pod Mozillą jest dodana wtyczka: Acrobat Reader (Wtyczka stworzona przez: Adobe Systems) 
Wtyczka pozwala wyświetlać zawartość i drukować zawartość plików PDF (czyli Adobe Portable Document Format)
Wtyczkę można pobrać dla systemu: Windows: wersja 7.05: ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/

15. Jak ustawić drukarkę aby w formacie html nie wyświetlały się szczegółowe (zbędne) informacje dotyczące wydruku? 

Nagłówki i stopki na wydrukach html można usunąć następująco w przeglądarkach: 

Firefox:
− W zakładce „Menu” kliknąć „Plik”,
− Wybrać „Ustawienia strony”,
− W zakładce „Marginesy oraz nagłówek i stopka”, w polu „Nagłówki i stopki” ustawić „–brak–„.

Internet Explorer:
− W zakładce menu kliknąć „Plik”,
− Wybrać „Ustawienia strony”,
− W polu „Nagłówek i stopka” ustawić wszystkie opcje na „-Puste-„.

16. Co zrobić jeśli nie chce się oglądać ofert polecanych przez touroperatorów (znajdujących się w pasku „Dziś polecamy”)?

Istnieje możliowść ich wyłączenia poprzez zakładkę „ADMIN”. W kolejnych krokach należy wybrać : Ustawienia->Dodatkowe -> Polecane oferty, a następnie zaznaczyć „Blokada”.